Splitsko stanje uma: Osvrt na momčad Ivice Skelina

Array

Nakon što smo napravili osvrt na polusezonu, zatim na sezonu u ABA 2 ligi, došlo je vrijeme da se osvrnemo i na cjelokupnu sezonu Košarkaškog kluba Split u najvišem rangu hrvatske košarke – HT Premijer ligi.
Unatoč ozljedama, igrom na dva fronta nakon dugo godina, scenom sa Zadrom, dolaskom novih igrača i pomutnji oko novog trenera Split je uspio ostvariti donekle željeni cilj.
Žutima je trebalo dosta vremena da se uigraju i da do prisutnosti dođe ta njihova kemija. Vladali su domaćim terenom dok je u gostima bila malo drugačija situacija što govori činjenica da su do prve pobjede u gostima došli tek u desetom kolu lige.

IGRAČI

Košarkaški znalci komentirali su dolaske i odlaske igrača pitajući se je li pametno imati Amerikanca na poziciji playmakera s obzirom na  Kalajžića i Filipovića, no Mike Scott se pokazao kao potpuni pogodak za splitsku momčad. U ovoj sezoni upravo se njegovo ime najviše spominje u svim statistikama. Uz Mikea su se najviše spominjala i imena Henrika Širka te kapetana Matea Kedže. Unatoč par ozljeda koje su pratile kapetana kroz ovu sezonu, dao je sve ono najbolje od sebe i sa sigurnošću možemo reći da je pokazao kako i što treba raditi pravi kapetan. Henrik Širko i dalje je ostao “kralj Henrik” te sa svojom kemijom i “ludošću” bodrio ekipu čak i kada je utakmica bila izgubljena.
Dolaskom novih igrača mlađi (juniori Splita kojima je sljedeća sezona prijelazna) su pali u drugi plan i do minutaže su dolazili tek kada je utakmica bila riješena. Luka Katura imao je zavidnu minutažu i povjerenje trenera Ivice Skelina i ova mu je sezona itekako pomogla da se vrati igri pri oporavku od ozljede, iako je u klub stigao u drugom dijelu sezone. Mario Špaleta pokazao se kao dostatna zamjena kada su centri Splita na izmaku snaga. Imao je fantastičnih utakmica pa je ovaj 216 centimetara visok igrač sjajno odradio sezonu. Ipak su mu to bile prve ozbiljnije seniorske minute.

Ivica Čavka

PUBLIKA

U usporedbi na prošlogodišnje ”totalno žutilo” ova sezona nije bila ni blizu tome. Znajući kako se publika brzo upali ali i još brže sva ta euforija splasne, utakmice nisu bile ni polovično popunjene kao prošlogodišnje. Unatoč tome što se uprava Splita ove sezone potrudila i omogućila godišnje pretplate uključujući i popuste za studente, djecu pa čak i obiteljske popuste, dvorana na Gripama je u većini slučajeva više bila prazna nego puna. Kako sam ispratila cijelu sezonu i odgledala sve utakmice odigrane na domaćem terenu mislim da igrači mogu biti zahvalni i ovom broju ljudi jer su to bili ljudi koji žive za splitsku košarku. Naravno, primijetila sam i jednog dječaka koji je odgledao skoro svaku utakmicu. Hrabro je navijao i bodrio svoju momčad čak i u trenucima kada je sve išlo nizbrdo. Sugerirao je igračima, gurao ih da nastave dalje uz riječi kako nema predaje. Rečeno mi je kako mu je Širko uzor i iskreno se nadam da je dobio priliku upoznati ga i zaista mu reći koliko mu znači. Taj dječak je jedan od rijetkih koji podržavaju svoj tim u pravom splitskom stilu ”i kad gube i kad tuku”.
U zadnjoj utakmici protiv Cedevite, koja se odigrala u Zagrebu, bio je organiziran i ”Žuti bus”. Trideset najbržih navijača dobilo je priliku otići na gostovanjem “zažutiti” Dom sportova i pozdraviti se sa splitskom ekipom uz oproštaj kakav su zaista zaslužili.

OZLJEDE

Na samom početku sezone Split je ostao bez Damira Rančića, jednoga od važnijih kotačića prošlosezonskog uspjeha koji je bio izgubljen za čitavu sezonu. Ozljedu je još od priprema za početak sezone vukao i mladi playmaker Goran Filipović te u prvim utakmicama nije bio na 100 posto svojih mogućnosti. Kapetan Mateo Kedžo također je imao problema s ozljedom ramena, pred kraj sezone teren je napustio i Josip Jukić zbog loma šake. Mario Špaleta zadobio je ozljedu pa su spremni liječnički timovi usred noći uskakali kako bi sanirali njegovu ozljedu. Za zdravlje igrača i brži oporavak bio je zaslužan fizioterapeut Zoran Brzulja koji bi svoje terapije odrađivao već u autobusu po povratku s gostovanja. Pošto nisam neki stručnjak što se ovog dijela tiče, Zoran je bio spreman dati izjavu u kojoj je rekao:

”Teško je reći možemo li biti zadovoljni ove sezone što se tiče ozljeda. Nije ih bilo previše, ali imali smo nekoliko ozbiljnih. U prvom redu Kanaet i Omrčen koji su morali na operacije. Kedžo je imao dvije ozbiljnije ozljede tokom sezone. U prvom dijelu rupturu lista, a u drugom luksaciju ramena. U oba je slučaja izbivao po tri do četiri tjedna. Možemo spomenuti i Rančića koji nažalost radi leđa nije ove sezone uopće bio u rosteru. Ostalo su bile samo usputne stvari kojih ima svake sezone. Što se tiče terapija kod nekih smo morali započeti što prije zbog tempa od dvije utakmice tjedno nismo imali baš vremena za oporavak. Tako je nastala ta čuvena terapija u autobusu. Tada najčešće radimo elektroterapiju, ovisno o potrebama igrača, najčešće zbog hematoma ili distorzija. Najčešće su ozlijede distorzija skočnog zgloba i hematomi zbog raznih udaraca. Također smo imali i nešto problema s leđima. Umor je ove sezone sigurno bio prisutan jer smo igrali dvije utakmice tjedno što do sada nije bio slučaj i većina igrača nije navikla na ovaj tempo. Naravno da povećanjem umora raste i mogućnost ozljede. Nekakvo je ”pravilo” da ako igrači u utakmicu ili trening uđu maksimalno fokusirani da manje dolazi do ozljeda.  Naravno da nisu isključene ali ih je u pravilu manje. Nikome nije drago kad je ozlijeđen. Igrači su što se toga tiče uistinu profesionalni i svi teže za što bržim oporavkom. Za vrijeme ozljede uvijek imaju neki program kod našeg kondicijskog trenera Donadića tako da nikad nisu totalno van akcije. Važno je da stalno rade, budu fokusirani na košarku i tada se sve lakše prebrodi.”

SCENA SA ZADROM I SUSPENZIJE

Događaj koji je uzburkao medije koji su danima pisali i analizirali snimku utakmice u kojoj je Split dočekao momčad Zadra. Zadar je pobijedio rezultatom 120:88, a utakmica je završena sa samo osam igrača u dvorani nakon velike tučnjave. Zaiskrilo je između Knowlesa i Marčinkovića tijekom jednog napada Zadra, a nakon malo naguravanja i povlačenja, Knowles je šakom u glavu pogodio Kalajžića, koji je odmah pao na parket. Nakon poteza Zadrovog Amerikanca krenula je masovna tučnjava odnosno naguravanje. Umiješali su se tada svi igrači, uletjele su i klupe, prekid je trajao desetak minuta. Suci su odlučili utakmicu nastaviti s četiri igrača na svakoj strani. Preston Knowles (Zadar) kažnjen je sa sedam utakmica neigranja, Pavle Marčinković (Split) s pet i Mate Kalajžić (Split) s dvije utakmice neigranja. Zbog fizičkog napada svojih igrača KK Zadar i KK Split kažnjeni su s po 50.000 kuna. Tehničkom osoblju i doktoru je kazna po 3.000 kuna, a svim igračima koji su dobili tehničku još po 1.500 kuna. Obje strane su se složile uložiti žalbu no daljnja priča nije ispričana. Je li ova scena bila potrebna ili ne najbolje je da sami prosudite.

IZJAVE IGRAČA

Za Crošarku su svoj komentar na kraju sezone dali Mario Špaleta i Henrik Širko:

”Mislim da smo pobjedom protiv Cedevite vratili ”totalno žutilo” na Gripe. Svoj cilj smo uspjeli ostvariti, žalim što nismo izborili finale prvenstva, ali ipak smo dobro namučili Cedevitu u polufinalu. Ovo mi je prva sezona gdje sam dobio ozbiljniju minutažu. Smatram da sam napredovao i da su mi rad, utakmice i treninzi pridonijeli tom napretku. U klubu su mi svi bili potpora, suigrači i treneri, a s Antom Grgurevićem sam puno radio. Navijači su super, posebno ih je bilo lijepo vidjeti kada su napunili Dom sportova i doveli žutilo u Zagreb.”– Rekao je Špaleta.

”Sezona je bila dobra. Imali smo uspona i padova. Bilo je dobrih i teških trenutaka. Kraj sezone je bio fenomenalan. Od zadnjih devet utakmica pobijedili smo sedam i bilo je odlično. Igra na dva fronta je puno ozbiljnija i profesionalnija. ABA 2 liga svima je puno pomogla i dala nam određeno iskustvo da se pripremimo i za slabije i za jače utakmice. Zadnja domaća utakmica u sezoni će mi ostati u sjećanju. Pobijedili smo Cedevitu i pokazali da imamo kvalitetu i potencijal te da vrijedimo jer onaj koji takvu ekipu pobijedi u playoffu sigurno vrijedi.”– kazao je Širko.

S obzirom na to da je većinu sezone igrao na dva fronta KK Split ipak je daleko dogurao. Unatoč lošijem prvom dijelu sezone (upravo zbog dvije utakmice tjedno) momčad Žutih može biti više nego zadovoljna ovom sezonom. Nitko nije očekivao da će Cedevita pasti na Gripama, no doza inata kojeg posjeduju momci Ivice Skelina bila je velika i odvela ih do pobjede. Postavlja se i pitanje oko novog trenera seniorske momčadi nakon što Ivici Skelinu istekne ugovor. Na Wikipediji već stoji ime trenera Anzulovića no vrijeme će pokazati svoje. Ivica Skelin svakako je, kad se sve zbroji i oduzme, ove sezone napravio dobar posao.