ABA: Osvrt na statistiku nakon pola sezone

Array

Nakon 13 odigranih kola ABA lige, pred nama je drugi dio sezone. No, prije početka borbe za upitna mjesta u Euroligi i ostanak u ABA ligi, donosimo vam pregled prvog dijela sezone kroz brojeve.

U 13 odigranih utakmica, Crvena zvezda je ostvarila najviše pobjeda (10) uz samo tri poraza. Domaćinske susrete igrali su savršenim učinkom, sa šest pobjeda u šest odigranih utakmica. Klubovi koji su najčešće gubili i dijele jednak učinak koji ih veže za dno ljestvice su Szolnoki, Radnički, Široki i Olimpija. Spomenuti su uspjeli ostvariti tek po četiri pobjede, a poraženi su bili po devet puta.

U mjerenju nacionalnog koeficijenta, u međusobnom dvoboju za dodatno mjesto u narednoj sezoni, Hrvatska vodi Srbiju koeficijentom 7,33:7,25, a BiH je u prednosti nad Slovenijom čiji su koeficijenti u odnosu 6,00:5,00.

Kod individualnih statistika, Willie Warren iz Szolnokia je na vrhu liste sveukupnog učinka, s prosječnim indeksom korisnosti po utakmici od 21,58, a slijedi ga Sava Lešić iz Radničkog s prosječnim indeksom 20. Spomenuta dvojica su jedini igrači koji su više od jednom bili proglašeni za najkorisnijeg igrača kola (MVP), obojica po dva puta. Na trećem mjestu ih slijedi Cibonin Dario Šarić.

Kada bi se nakon prvog dijela sezone igrao Final Four, od hrvatskih klubova na njemu bi sudjelovala Cedevita, koja zauzima treće mjesto. Dva preostala predstavnika iz Hrvatske, Cibona i Zadar nalaze se na petom odnosno desetom mjestu.

Cibonini igrači su najučinkovitiji po šutu iz igre u ligi, sa 49,47% učinka, a Zadar se nalazi na vrhu liste učinka s linije slobodnih bacanja, uz uspješnost od 75,8%. Tome je svakako pridonio i Marko Šutalo koji u ligi najbolje gađa slobodna bacanja s visokih 87,23%. Cibona drži vrh još jedne ljestvice, i to one s najviše obrambenih skokova, na utakmici ih prosječno bilježe 25,54. Najbolje plasirani hrvatski klub, Cedevita, je klub koji radi najviše prekršaja u ligi, 25,54 po utakmici.

Najviše postignutih, ali i primljenih poena ove sezone bilježi Mega Vizura, s omjerom poena 1056:1086, što im donosi koš razliku minus 30 i smjestilo ih je na 8. mjesto ljestvice sa šest pobjeda. Dvije ekipe sa sredine ljestvice, šesta Igokea i sedmi MZT nakon prvog dijela sezone imaju koš razliku nula, u 13 utakmice su postigli jednako poena koliko su ih i primili.

Ekipa koja je najviše mijenjala roster je Igokea, koja je i među pet ekipa čije su se uprave odlučivale za promjene trenera. Najlošije otvaranje sezone imala je Union Olimpija, sa šest uzastopnih poraza, a najbolje je krenula Cedevita s četiri pobjede.

Siniša Štemberger je pogodio najviše trica, njih 24, ali je u ligi to najviše i pokušavao, čak 57 puta. Široki i Union Olimpija su ekipe koje su pogodile najviše trica u zasebnoj utakmici. Široki ih je protiv Cibone pogodio 14, kao i Olimpija protiv Mega Vizure. Protiv Cibone je postignut i rekord u broju postignutih poena jednog igrača, Ratko Varda je za Mega Vizuru protiv Cibone postigao 33 poena.

Svjesni smo da je košarka puno više od brojeva i da nas u drugom dijelu sezone očekuje mnogo napetosti na terenima oko borbe za prva četiri mjesta, ali jednako toliko i u borbi za bijeg s dna ljestvice.

Beogradski Partizan će sigurno dati sve od sebe da obrani titulu prvaka lige, ali je pitanje hoće li mladi igrači uspjeti na visokoj razini odigrati drugi dio sezone u kojem će paralelno igrati i Euroligu. Slična pitanja se javljaju i kod Cedevite koja se izborila za drugi krug Eurocupa. Na sama vrata završnog turnira mogla bi zakucati i Budućnost, ali i prošlogodišnji domaćin završnog turnira, Igokea. Cibona je otkazima ključnim igračima znatno umanjila svoje šanse za završni turnir, ali sigurno je da su Vukovi uvijek nezgodan protivnik.

Zanimljivo će biti i pratiti nastupe Radničkoga, koji se nalazi na pretposljednjem mjestu tablice, a prošle je godine sezonu završio nastupom na Final Fouru. Zadar i Široki će učiniti sve da izbjegnu ispadanje iz ABA lige, za što se ni ove sezone ne moraju brinuti Szolniki i MZT koje za iduću sezonu već spremno očekuje wild card.